Jebkurā cilvēku savstarpējā sadarbībā svarīgu lomu spēlē lojalitāte. Tas attiecas arī uz ekonomisko sadarbību, kur bieži viengalvenais faktors ir pārdevēja un pircēja cilvēciskās attiecības. Tomēr ir arī objektīvi iemesli, kas liecina par labu ilgtermiņasadarbībai ar pārbaudītu un lojālu partneri, nevis nepārtrauktai skriešanai pēc zemākas cenas.
Vienkāršs piemērs no ikdienas darba, kas atbildēs uzvirsraksta jautājumu:
Bieži vien tiek saņemti e-pasti ar tā saucamo cenu aptauju kādam kravu pārvadājumam no punkta A uz punktu B. Aptaujasveicējs gaida pašu lētāko cenu no visiem pakalpojuma sniedzējiem, kuriem to nosūtījis. It kā viss forši un loģiski, bet... Kā tas izskatās no transporta uzņēmuma jeb pārvadātāja puses?
Pakalpojums tomēr nav prece, kura jau ir noliktavā un kuras pašizmaksa ir zinama un konstanta gan ražošanas brīdī, gan jebkurā laikā, kamēr tā tiek izpārdota.
Loģistikā ir nepārtraukti mainīgi apstākļi, kas ir gan vispārīgi objektīvi : degvielas cenas, šoferu algas, licences, vinjetes un maksas ceļi, apdrošināšana un amortizācija, kā arī daudzi citi…
Vai arī subjektīvi, kas attiecināmi uz konkrētu situāciju : sezonālas kravu plūsmas svārstības, reģionālās pārvadājumu īpatnības, noslogotība un transporta atrašanās vieta konkrētā brīdī un vēl vairāki citi…
Līdz ar to bieži pats cenas aprēķināšanas process nav nemaz tik vienkāršs un ātrs,kā varētu iedomāties. Attiecīgi situācijā, kad pārvadātājs pamatoti šaubās, vai šo pārvadājumu uzticēs veikt tieši viņam, visbiežāk transporta menedžeris banāli „neiespringst” uz šāda cenas pieprasījuma apstrādi un labas cenas aprēķinu, bet piedāvā cenu ar uzlikto pa virsu „rezervīti”. Galu galā aptaujas rezultātā tiek saņemtas cenas, kas nav iespējami labākas klientam šajā situācijā .
Kā konkrēts piemērs – par kravu piegādes veikšanu ir saņemtas cenas 150–175–200 eiro, no kurām zemākā cena arī tiek izmantota! Bet te pastāv milzīga iespēja, ka tirgus cena šādam pārvadājumam ir, piemēram, 125 eiro. Tad, skatoties no malas uz šiem procesiem, var redzēt, ka pakalpojums tiek pieteikts it kā pēc zemākās cenas, bet zemākās no tām cenām, kuras bija atsūtītas, nevis no tirgus līmeņa cenām!
Savukārt pastāvīgam un lojālam klientam pārvadātājs parasti piedāvā varbūt ne pašu teorētiski iespējamo lētāko cenu, bet atbilstošu tirgus līmenim, kas garantē, ka klients nepārmaksās lielu summu.
Tomēr nedrīkst aizmirst arī par citiem faktoriem, kuri lojāliem klientiem pozitīvi ietekmē pakalpojumu kvalitāti loģistikā.
Klients, kurš regulāri izmanto kravu piegādes pakalpojumus, protams, ir krietni svarīgāks pārvadātājam nekā tas, kurš sazinās ar viņu reizi gadā! Tas attiecas uz B2B sadarbību un jebkuru nozari vai darbības veidu un ir absolūti loģiski.
Protams, runājot par LATCARRIER, tas nenozīmē, ka mūsu attieksme pret kādu klientu var būt nepietiekami uzmanīga, jo mēs uzskatām, ka katrs mūsu klients šodien var kļūt par pastāvīgo!
Pakalpojums tomēr nav prece, kura jau ir noliktavā un kuras pašizmaksa ir zinama un konstanta gan ražošanas brīdī, gan jebkurā laikā, kamēr tā tiek izpārdota.
Loģistikā ir nepārtraukti mainīgi apstākļi, kas ir gan vispārīgi objektīvi : degvielas cenas, šoferu algas, licences, vinjetes un maksas ceļi, apdrošināšana un amortizācija, kā arī daudzi citi…
Vai arī subjektīvi, kas attiecināmi uz konkrētu situāciju : sezonālas kravu plūsmas svārstības, reģionālās pārvadājumu īpatnības, noslogotība un transporta atrašanās vieta konkrētā brīdī un vēl vairāki citi…
Līdz ar to bieži pats cenas aprēķināšanas process nav nemaz tik vienkāršs un ātrs,kā varētu iedomāties. Attiecīgi situācijā, kad pārvadātājs pamatoti šaubās, vai šo pārvadājumu uzticēs veikt tieši viņam, visbiežāk transporta menedžeris banāli „neiespringst” uz šāda cenas pieprasījuma apstrādi un labas cenas aprēķinu, bet piedāvā cenu ar uzlikto pa virsu „rezervīti”. Galu galā aptaujas rezultātā tiek saņemtas cenas, kas nav iespējami labākas klientam šajā situācijā .
Kā konkrēts piemērs – par kravu piegādes veikšanu ir saņemtas cenas 150–175–200 eiro, no kurām zemākā cena arī tiek izmantota! Bet te pastāv milzīga iespēja, ka tirgus cena šādam pārvadājumam ir, piemēram, 125 eiro. Tad, skatoties no malas uz šiem procesiem, var redzēt, ka pakalpojums tiek pieteikts it kā pēc zemākās cenas, bet zemākās no tām cenām, kuras bija atsūtītas, nevis no tirgus līmeņa cenām!
Savukārt pastāvīgam un lojālam klientam pārvadātājs parasti piedāvā varbūt ne pašu teorētiski iespējamo lētāko cenu, bet atbilstošu tirgus līmenim, kas garantē, ka klients nepārmaksās lielu summu.
Tomēr nedrīkst aizmirst arī par citiem faktoriem, kuri lojāliem klientiem pozitīvi ietekmē pakalpojumu kvalitāti loģistikā.
Klients, kurš regulāri izmanto kravu piegādes pakalpojumus, protams, ir krietni svarīgāks pārvadātājam nekā tas, kurš sazinās ar viņu reizi gadā! Tas attiecas uz B2B sadarbību un jebkuru nozari vai darbības veidu un ir absolūti loģiski.
Protams, runājot par LATCARRIER, tas nenozīmē, ka mūsu attieksme pret kādu klientu var būt nepietiekami uzmanīga, jo mēs uzskatām, ka katrs mūsu klients šodien var kļūt par pastāvīgo!
Te arī nosauksim vairākus svarīgus aspektus, kas dod labumu sadarbībā, nodrošinot būtiskas priekšrocības lojāliem klientiem:
- Darbības izmaksu samazināšana
- Stabila kvalitāte un prognozējamība
- Personalizēta pieeja un prioritāra apkalpošana
- Īpaši nosacījumi un atlaides
- Piekļuve jauniem pakalpojumiem un inovācijām
- Paaugstināta elastība nosacījumos
- Iespēja veidot stratēģisku partnerību
Lojalitāte B2B loģistikas vidē ir abpusēji izdevīga: klientam tā sniedz stabilitāti un priekšrocības par uzticību pakalpojumu sniedzējam, savukārt pārvadātājam tā nodrošina stabilu pieprasījumu un iespēju pilnveidoties.