Loģistika pēc būtības aptver tik plašus un daudzveidīgus procesus, ka teikt, ka to var nodrošināt viens cilvēks vai pat viens uzņēmums, nebūtu pareizi. LATCARRIER nodrošina saviem klientiem pilna servisa loģistiku, taču mums ir vairāki apakšuzņēmēji un partneri, kas palīdz dažādos loģistikas procesos. Attiecībā uz mūsu servisu klientiem – mūsu mērķis ir, lai ar vienu zvanu pie mums tu varētu apmierināt visas savas vajadzības kravu piegādes un loģistikas jomā. Tālāk mēs organizējam visu darbu tā, lai tas būtu efektīvs un izmaksu ziņā optimāls, tāpēc arī piesaistām sadarbības partnerus. Tas nav nekāds noslēpums – tā rīkojas jebkurš normāls loģistikas uzņēmums visā pasaulē.
Kāpēc nevajag nostatīt pretī ekspeditorus un transporta īpašniekus?
Šis jautājums dažkārt parādās loģistikas korporatīvājā vidē, piemēram, transporta biržu forumos vai sociālajos tīklos. Transporta īpašnieki mēdz pārmest ekspeditoriem, ka tie ietekmē cenas un atstāj sev “pārāk lielas komisijas”. Protams, šādiem cilvēkiem varētu uzdot vairākus retoriskus jautājumus, piemēram, kāpēc viņi strādā ar ekspeditoriem, nevis paši meklē klientus? Vai arī – kāpēc cilvēki pērk maizi veikalos, nevis tieši no ceptuves?
Šāda uzskatu izplatīšana maldina klientus, jo cena loģistikā nav atkarīga no viena faktora, bet gan no ļoti daudziem. Par laimi, domāšana, ka loģistikas uzņēmumi vai ekspeditori traucē transporta uzņēmumiem, jau kļūst par anahronismu. Cilvēki, kuri kaut minimāli izprot mūsdienu ekonomiskos procesus un to dinamiku, domā citādāk un ir orientēti uz sadarbību.
Šāda uzskatu izplatīšana maldina klientus, jo cena loģistikā nav atkarīga no viena faktora, bet gan no ļoti daudziem. Par laimi, domāšana, ka loģistikas uzņēmumi vai ekspeditori traucē transporta uzņēmumiem, jau kļūst par anahronismu. Cilvēki, kuri kaut minimāli izprot mūsdienu ekonomiskos procesus un to dinamiku, domā citādāk un ir orientēti uz sadarbību.
Kādi ieguvumi ir ekspeditoriem un transporta īpašniekiem?
Ja ieskatāmies loģistikas korporatīvo procesu iekšienē, varam redzēt, ka abas puses – gan ekspeditori, gan transporta īpašnieki – ir vienlīdz svarīgas. Loģistikas uzņēmumi vai ekspeditori piesaista klientus, komunicē un risina dažādus jautājumus, kuru risināšanai klientam vai kravas īpašniekam, šoferim vai transporta īpašniekam nav nepieciešamo zināšanu, prasmju, kompetences vai arī vienkārši laika.
Mēs, kā uzņēmums, kuram ir gan savs autoparks, gan plašs loģistikas pakalpojumu klāsts, varam vispusīgi analizēt šādas sadarbības aspektus. Mēs labi saprotam to nozīmīgumu un partnerības nepieciešamību visos loģistikas procesos.
Mēs, kā uzņēmums, kuram ir gan savs autoparks, gan plašs loģistikas pakalpojumu klāsts, varam vispusīgi analizēt šādas sadarbības aspektus. Mēs labi saprotam to nozīmīgumu un partnerības nepieciešamību visos loģistikas procesos.
Kāds ir ieguvums klientam, un kā rīkoties vislabāk?
Kravas pārvadājumu organizēšanas process sastāv no daudzu faktoru mijiedarbības.
Te ir tikai daži svarīgākie:
Skaidrs, ka visa plānošana prasa noteiktu laiku un kompetenci. Ja transporta uzņēmums specializējas tikai uz konkrēta pakalpojuma veikšanu, tas visdrīzāk neredz kopējo ainu, kā pareizi visu organizēt. Šādā gadījumā ļoti svarīgi, lai loģistikas uzņēmums, ar kuru sadarbojies, spētu adekvāti novērtēt nepieciešamās darbības, piesaistot partnerus konkrētu uzdevumu veikšanai.
Tāpēc tev ir būtiski saprast, ka tavs loģistikas pakalpojumu sniedzējs spēj organizēt pārvadājumus kvalitatīvi un izmaksu ziņā optimāli. Tieši tāpēc ir vajadzīga pārvadātāja kompetence, profesionalitāte un lojalitāte pret klientu, nevis tikai uzņēmuma nosaukums CMR pavadzīmē vai transportlīdzekļa tehniskajā pasē.
Klasisks piemērs: vai ir jēga, ja transporta kompānija sūta savu mašīnu no Daugavpils uz Rīgu, kamēr partneru brīvā mašīna jau atrodas Rīgā un var piegādāt kravu? Šādā gadījumā ieguvēji ir visi trīs – loģistikas uzņēmums, transporta īpašnieks un klients. Šo principu var attiecināt uz visu pasaules loģistiku kopumā.
Ja domā, ka vēl neesi strādājis ar ekspeditoriem, tad informācijai: pasaulē zināmākie loģistikas zīmoli jau sen strādā pēc ekspeditoru principa. Transporta pakalpojumus šajās kompānijās nodrošina apakšuzņēmēji ar savu transportu. Tas sen vairs nav nekāds noslēpums!
Te ir tikai daži svarīgākie:
- Pamatinformācija par kravu (izmēri, svars, transportēšanas īpatnības vai speciālas prasības).
- Informācija par kravas iekraušanu vai izkraušanu (kā to veikt, kas to dara un kādā veidā).
- Informācija par piegādes vietu (vai var piebraukt vilcējs ar puspiekabi, vai tikai mazais furgons).
- Informācija par piegādes ātrumu (vai nepieciešama ekspress piegāde, vai var gaidīt līdz saliktās kravas piegādei).
Skaidrs, ka visa plānošana prasa noteiktu laiku un kompetenci. Ja transporta uzņēmums specializējas tikai uz konkrēta pakalpojuma veikšanu, tas visdrīzāk neredz kopējo ainu, kā pareizi visu organizēt. Šādā gadījumā ļoti svarīgi, lai loģistikas uzņēmums, ar kuru sadarbojies, spētu adekvāti novērtēt nepieciešamās darbības, piesaistot partnerus konkrētu uzdevumu veikšanai.
Tāpēc tev ir būtiski saprast, ka tavs loģistikas pakalpojumu sniedzējs spēj organizēt pārvadājumus kvalitatīvi un izmaksu ziņā optimāli. Tieši tāpēc ir vajadzīga pārvadātāja kompetence, profesionalitāte un lojalitāte pret klientu, nevis tikai uzņēmuma nosaukums CMR pavadzīmē vai transportlīdzekļa tehniskajā pasē.
Klasisks piemērs: vai ir jēga, ja transporta kompānija sūta savu mašīnu no Daugavpils uz Rīgu, kamēr partneru brīvā mašīna jau atrodas Rīgā un var piegādāt kravu? Šādā gadījumā ieguvēji ir visi trīs – loģistikas uzņēmums, transporta īpašnieks un klients. Šo principu var attiecināt uz visu pasaules loģistiku kopumā.
Ja domā, ka vēl neesi strādājis ar ekspeditoriem, tad informācijai: pasaulē zināmākie loģistikas zīmoli jau sen strādā pēc ekspeditoru principa. Transporta pakalpojumus šajās kompānijās nodrošina apakšuzņēmēji ar savu transportu. Tas sen vairs nav nekāds noslēpums!