Jebkura priekšmeta pārvietošana saistīta ar riskiem! Īpaši, ja tas notiek pa autoceļiem, it īpaši pa autoceļiem ar intensīvu satiksmi, jo vairāk , ja tas notiek ne tikai vienas apdzīvotas vietas, vai vēl jo vairāk - valsts robežās, un viennozīmīgi - ja tas notiek tūkstošu kilometru attālumā šķersojot vairākas valstīs!
Tāpēc, kad tev nepieciešams transportēt kādu kravu, ir svarīgi saprast, ar kādiem riskiem vari saskarties pārvadājuma laikā. Te daudz kas ir atkarīgs arī no pārvadātāja izvēles. Šeit ir faktori, kam jāpievērš uzmanība:
1. Pārvadātāja kompetences un reputācija – kas pirmkārt ir atsauksmes vai rekomendācijas, kā arī uzņēmuma darbinieku spēja sniegt konsultācijas, atbildēt uz tevi interesējošiem jautājumiem un noteikti arī uzdot jautājumus, lai labāk izprastu tavas kravas specifiku. Tas prasa kompetenci un pieredzi kravu pārvadājumu organizēšanā.
2. Informācija par kravu – nepieciešama visa informācija par preci, sākot ar tās īpatnībām, kuras zināmas tikai ražotājam vai nosūtītājam, kā arī transportēšanas specifiku, piemēram, temperatūras prasībām (tas ir ne tikai pārtikai). Jāzin arī kravas iekraušanas, izkraušanas un pārvietošanas nianses, neatkarīgi no tā, vai tas notiek auto kravas nodalījumā, noliktavas telpā vai citviet.
3. Kravas iepakojums – ja krava ir oriģinālajā iepakojumā, tam parasti jābūt piemērotam drošai transportēšanai un ar redzamiem speciāliem apzīmējumiem. Bet bieži vien precem arī oriģinālais iepakojums nav pieteikami drošs! Un liela daļa preču tomēr netiek transportēta speciālos iepakojumos vai arī tiek komplektēta uz paletēm, sastāvot no daudzām vienībām. Šādos gadījumos ir būtiski pievērst uzmanību kravas sagatavošanai jau paletes, vai citas vienības, komplektēšanas procesā! Svarīgi sapakot preci tā , lai to nevarētu vismaz nejauši sabojāt un protams sniegt pārvadātājam visu svarīgo informāciju.
4.Kravas izvietošana transportā un nostiprināšana – drošai pārvadāšanai ļoti būtiska ir kravas nostiprināšana. Pārvadātājam jābūt piemērotam aprīkojumam un prasmēm, lai kravu nostiprinātu kvalitatīvi un droši, tomēr svarīgākā ir un paliek informācija un norādījumi no kravas ražotāja vai nosūtītāja. Pārvadātājam jāizpilda norādes par kravas izvietojumu un nostiprināšanu, nevis darīt to pēc saviem ieskatiem.Tomēr jāpiebilst, ka arī no transporta kompānijas var tikt izvirzītas prasības par kravas izvietošanu, piemēram liegabarīta un smagām kravām, jo ir jāievēro pieļaujamo svara noslodzi uz puspiekābes asīm.Protams tas arī atkarīgs no ļoti daudziem aspektiem, kā kravas veids, transportlīdzekļa veids, citu kravu īpašības, ja tiek vestas vairākas kravas!
Jebkurā gadījumā to obligāti vajag apspriet pirms pārvadājuma!
Un tavs pārvadātājs ‘Latcarrier’ sniegs tev konsultāciju šajos jautajumos!
Neskatoties uz visiem augstāk minētajiem punktiem, neviens nevar garantēt, ka ar kravu 100% nekas nenotiks. Tāpēc ir izstrādāti mehānismi, kā pasargāt sevi no iespējamiem zaudējumiem, kurus ir svarīgi pārzināt.
Pirmkārt, bieži pieminētā "CMR apdrošināšana" nav kravas (t.i., tavas preces) apdrošināšana, bet pārvadātāja atbildības apdrošināšana. Jāzin, ka pārvadātāja atbildību ierobežo CMR konvencija, un atbildība ir līdz 8,33 SDR (Special Drawing Rights – norēķinu vienība) par 1 kg sabojātas vai nozaudētas kravas, neatkarīgi no tās vērtības, kas ir mazāk par 10 eiro. Tātad īpašnieks saņems mazāk par 10 eiro par vienu kilogramu preces. (Diemžēl šajā gadījumā, arī augsti tehnoloģiskas preces,kā datori tiek, rēķināti kilogramos ). Šo summu, un tikai gadījumā, ja pārvadātājs tiks atzīts par vainīgu, izmaksā pārvadātāja apdrošināšanas kompānija.
Līdzīgi darbojas arī citas apdrošināšanas polises, kuras transporta uzņēmumi mēdz pieminēt, norādot, ka viņu pārvadātās kravas ir apdrošinātas uz dažādām summām līdz pat 1 miljonam. Arī šajos gadījumos apdrošināta ir tikai pārvadātāja iespējamā atbildība.
Vienīgais veids, kā tiešām apdrošināt savu preci un saņemt kompensāciju par tās sabojāšanu vai nozaudēšanu, ir apdrošināt konkrētu kravu, iesniedzot pārvadātājam (ja viņš piedāvā šo iespēju, kā “Latcarrier’) preču pavadzīmi ar kravas vērtību un samaksājot apdrošināšanas prēmiju, kas sastāda noteiktu procentu no vērtības (parasti 0,2% līdz 2%,kas tiek individuāli noteikts).
Tātad,lai samazinātu savas preces sabojāšanas riskus, jāizvēlas uzticams un profesionāls pārvadātājs, jānodrošina viņam pilna informācija par kravas īpašībām un transportēšanas specifiku. Ja krava ir īpaši vērtīga, ieteicams to apdrošināt atsevišķi. Tāpat uzmanība jāpievērš dokumentiem un to parakstīšanai saņemot kravu, jo gadījumā ja redzami bojājumi nav fiksēti dokumentos, jebkuras pretenzijas var tikt noraidītas.
Tavs pārvadātājs "Latcarrier" nodrošina saviem klientiem kvalitatīvu servisu, iekļaujot visus minētos faktorus, tostarp kravas apdrošināšanu pēc pieprasījuma!