Jaunumi un padomi par pārvadājumiem

Digitālās platformas vai cilvēcīga loģistika?

Mūsdienās tehnoloģijām ir izšķiroša loma biznesa komunikācijā un procesu organizācijā uzņēmumos. Protams, mēs neizskatīsim tālruņu, datoru un to programmu pielietošanu, kas jau ir ikdiena vairākas desmitgades, bet pēdējā desmitgadē ir sperti patiesi visstraujākie soļi informācijas apmaiņas iespēju un ātruma attīstībā pasaules vēsturē.

Ja vēl pirms 10 gadiem varēja iztikt ar parastu tālruni, datoru, e-pastu un standarta datorprogrammām, tad tagad katrai nozarei, katram procesam un pat katrai darbībai ir pieejami dažādi IT risinājumi, digitālās platformas, aplikācijas utt.

Loģistika, kas savā būtībā pirmkārt ir informācijas apstrāde un nodošana, ir viena no visaktīvākajām un IT risinājumu izmantošanā ieinteresētākajām nozarēm. Faktiski, paši kravu pārvadājumi ir tikai viena sadaļa no plašā jēdziena "loģistika".

Dažādas digitālās platformas loģistikā tiek izmantotas jau ilgu laiku, un to skaits turpina pieaugt, tāpat kā mobilo aplikāciju skaits, kuru ambīcijas ir grandiozas. Tomēr bieži vien viss nav tik vienkārši, kā sākotnēji plānots...

Kā digitālie risinājumi uzlabo pārvadājumus un piegādes servisu?

Pasūtīt taksometru vai ēdienu ar aplikācijas palīdzību jau ir tik ierasti, ka nav iespējams apšaubīt, ka uzturēt savu autotransportu ar šoferiem pasažieru pārvadājumiem pilsētās vai ēdiena piegādes veikšanai vairs nav īpaši lietderīgi un pilnīgi noteikti nav izdevīgi...

Attiecīgi, kravu pārvadājumu kompānijas un kurjerpasti intensīvi pilnveido un attīsta savu biznesu IT vidē, samazinot administratīvos izdevumus un cilvēciskā faktora ietekmi uz pakalpojumu sniegšanu! Šodien pieteikt neliela sūtījuma piegādi no punkta A uz B nesagādā gandrīz nekādas problēmas — pietiek tikai ar viedtālruni... Tas, protams, ir standarta situācijā, kurā nav nekādu nianšu un citu faktoru...

Tomēr, jo lielāka krava un lielāki piegādājamo kravu apjomi, jo vairāk dažādu riska faktoru ietekmē piegādes procesus, un šeit nevar iztikt bez riska faktoru analīzes, lai tavs bizness varētu sekmīgi attīstīties...
Izskatīsim plusus un mīnusus tavai sadarbībai loģistikā ar cilvēku vai digitālo risinājumu...

1.---Cilvēka plusi:

Individuāla pieeja un elastība: Sarežģītās situācijās, piemēram, neparedzētas izmaiņas maršrutā, steidzami sūtījumi vai nestandarta pieprasījumi, pieredzējis speciālists var piedāvāt risinājumus, ņemot vērā visus aspektus. Personīgās attiecības starp klientu un pārvadātāju var uzlabot sadarbību.

Emocionālā saikne: Personīga saziņa, spēja uzklausīt un izprast klientu var radīt uzticamākas attiecības, kas ir īpaši svarīgi ilgtermiņa sadarbībā.

Elastība nestandarta situācijās: Gadījumos, kad nepieciešama radoša pieeja vai nestandarta risinājums (piemēram, pārvadājot nestandarta kravas), cilvēks var operatīvi pielāgot procesu.

2.---Tik pat acīmredzami mīnusi:

Cilvēciskais faktors: Pastāv kļūdu, aizkavēšanās vai pārpratumu iespēja. Individuāli lēmumi var būt subjektīvi un ne vienmēr optimāli attiecībā uz ātrumu vai izmaksām.

Lēns process: Pārvadājuma organizēšana ar tālruņa zvaniem un papīra dokumentiem prasa vairāk laika un resursu nekā digitālās sistēmas.

Ierobežota mērogojamība: Kad pasūtījumu apjoms pieaug, kļūst grūtāk uzturēt servisa kvalitāti manuāli, kas var novest pie efektivitātes samazināšanās un kļūdu skaita pieauguma.

Digitālās platformas priekšrocības:

  • Automatizācija un ātrums: Digitālās platformas ļauj ātri organizēt pārvadājumu, izvēlēties pārvadātāju, aprēķināt izmaksas un maršrutu. Tas ietaupa laiku un samazina kļūdu iespējamību, kas saistītas ar cilvēcisko faktoru.
  • Caurspīdīgums un kontrole: Klienti var reāllaikā izsekot kravas statusam, kontrolēt maršrutu un saņemt informāciju par piegādes laiku. Tas palielina klientu uzticību un ērtības.
  • Izmaksu optimizācija: Datu un algoritmu izmantošana ļauj optimizēt maršrutus, samazināt degvielas patēriņu, uzlabot transportlīdzekļu noslodzi, kas samazina kopējās izmaksas.
  • Mērogojamība: Digitālās platformas spēj apstrādāt lielu pasūtījumu skaitu vienlaikus, kas padara tās ideāli piemērotas lieliem loģistikas uzņēmumiem ar augstu pārvadājumu apjomu.

Trūkumi:

  • Individuālās pieejas trūkums: Dažos gadījumos klienti var saskarties ar elastības un uzmanības trūkumu unikālajiem pieprasījumiem. Automatizētās sistēmas var neņemt vērā visus nianses un vajadzības, ko cilvēks varētu saprast.
  • Tehniskie traucējumi: Digitālās platformas ir atkarīgas no IT sistēmu stabilitātes. Kļūdu vai kiberuzbrukumu gadījumā var rasties kavēšanās vai problēmas ar datu apstrādi.
  • Grūtības mazāk tehnoloģiski attīstītiem klientiem: Ne visi klienti ir gatavi vai spēj izmantot digitālās sistēmas. Vecāki, tehnoloģiski mazāk attīstīti uzņēmumi var saskarties ar grūtībām, pārejot uz šādām platformām.

Kāpēc digitāla platforma kravu pārvadājumos tomēr pilnībā neaizvietos cilvēku?

Augstāk minētie faktori tomēr neatspoguļo visus iespējamos variantus, kā var attīstīties situācija, kad sarežģīti procesi notiek automatizēti vai bez cilvēka kontroles un iejaukšanās. Mēs pat neapskatam loģistiku no transportlīdzekļa vadītāja vai noliktavas darbinieku puses, jo loģistika un kravu pārvadājumi ietver ļoti daudz neparedzamu situāciju — sākot no iekraušanas procesa līdz situācijai uz ceļa, maršruta maiņai ceļa remontu dēļ, un līdz ar to cilvēciskais faktors vienmēr būs aktuāls...

Bet arī pašā transporta pakalpojumu vai pārvadājuma organizēšanas procesā ir tik daudz dažādu nianšu, ka neviena pieteikuma veidlapa nevar ietvert pilnīgi visas opcijas, lai nodrošinātu absolūtu skaidrību par pārvadājumu! Pat situācijā, kad visa nepieciešamā informācija, lai aprēķinātu cenu, tiek norādīta speciālā pieprasījuma formā mājaslapā, nereti tā tiek aizpildīta neprecīzi, un nepieciešams sazināties ar klientu, lai precizētu dažādas lietas! Nemaz nerunājot par situāciju, kad informācija par kravu tiek saņemta telefoniski vai brīvā formā, un pārvadātājam nepieciešams iztēloties, kā izskatās krava, jo frāze "metrs uz metru" tikai norāda, ka šī prece vai krava var būt ar augstumu 10 cm vai 300 cm, un saprotams, ka cenas tādam kravam būs dažādas... Bet tas jau nedaudz par citu tēmu...

Kāpēc strādājot ar Latcarrier klients saņem cilvēcisko attieksmi ar mūsdienu tehnoloģiju izmantošanu?

Ideāls risinājums varētu būt hibrīda pieeja: digitālo platformu izmantošana standarta procesu optimizēšanai un automatizācijai, vienlaikus saglabājot iespēju individuālai pieejai un personiskai mijiedarbībai nestandarta uzdevumu risināšanai.Vienkāršāk sakot, ideālā situācijā tavam pārvadātājam jāatvieglo tava dzīve un jāorganizē piegādes process tā, lai viss būtu izdarīts laicīgi, precīzi, saudzīgi un par adekvātu cenu!

Latcarrier zin, kā to izdarīt!

Tev nevajag uztraukties par to, kā notiek piegāde! Mēs pieņemam informāciju par tev nepieciešamo pārvadājumu tev ērtā veidā — telefoniski, e-pastā, caur jebkuru no populārajiem ziņojumu sūtītājiem! Mēs uzklausīsim vai izlasīsim, un, ja vajag, uzreiz uzdosim precizējošus jautājumus! Kad kravas pārvadājums tiek uzticēts mums, tev nebūs jādomā par tehniskajiem aspektiem!
Made on
Tilda